Fastighetsförvärv

7 november 2013, 17.26 CET

Förvärv av kommersiell fastighet i centrala Malmö.

Slottsviken Fastighets AB, ett helägt dotterbolag till Conpharm AB (publ), har förvärvat fastigheten Malmö Julius 1. Fastigheten som är centralt belägen i Malmö uppfördes 2004 och omfattar kommersiella lokaler om totalt ca 3 054 kvm vilka i sin helhet är uthyrda till en myndighet. Totala hyresintäker uppgår till 5,7 MSEK per år.

Transaktionen genomförs genom bolagsförvärv. Åsatt fastighetsvärde i transaktionen är 60 MSEK. Tillträde har skett.

E-post jakob.osterberg@conpharm.se

Conpharm är ett investmentbolag med tre fokusområden: fastigheter, life science och värdepapper. Bolaget grundades 1983 och har huvudkontor i Göteborg. Sedan 1997 är bolaget noterat på Aktietorget.

Slottsviken Fastighets AB äger och förvaltar fastigheter med fokus på bostäder, kontor och handel i stadsnära lägen. Koncernen förvaltar ett fastighetsbestånd med ett fastighetsvärde om cirka 90 MSEK. Förvaltad area är cirka 5 500 kvadratmeter. Bolaget har huvudkontor i Göteborg.